FAQ

Bestilling

Kan jeg ændre eller annullere min bestilling?

Du kan ændre eller annullere i din bestilling op til 24 inden levering/afhentning.

Hvor mange kan jeg bestille til?

Du kan vælge at bestille til 2-3 personer eller 4-5 personer. Restauranterne tilbyder måltidskasser med 1-2 måltider. 

Kan jeg bestille kasser fra forskellige restauranter?

Ja, du kan vælge så mange forskellige måltidskasser fra så mange forskellige restauranter som du har lyst til. Ønsker du at bestille fra forskellige restauranter samler vi dine forskellige ordre i én bestilling og tilbagebetaler dig for resterende leveringsgebyrer.

Kan jeg vælge forskellige leveringsdatoer for mine måltidskasser?

Ønsker du at få leveret flere forskellige måltidskasser til forskellige leveringsdatoer skal disse bestilles separat. Ved hver bestilling vælger du leveringsdato for den enkelte måltidskasse. På den måde kan du bestille fra flere forskellige restauranter og få leveret til forskellige tidspunkter på ugen eller lave bestillinger længere ud i fremtiden fra din yndlingsrestaurant.

Hvornår kan jeg senest bestille?

Du kan se hvornår der kan leveres under de forskellige restauranter. Det varierer fra restaurant til restaurant hvornår der leveres, så derfor varierer mulighederne for bestilling også.
Uanset restaurant skal bestillingen foretages senest kl. 20.00 dagen inden valgte leverings dato. 

 

Levering

Leveres måltidskassen til min by?

Vi leverer til døren i hele København. Du kan se om vi leverer til dit område ved at indtaste dit postnr. i din indkøbskurv.

Hvad koster levering?

Levering koster 49 kroner

 

Abonnement

Kan jeg bestille på abonnement?

Ja, du kan bestille et abonnement helt uden binding.

Hvad forpligter jeg mig til, når jeg tilmelder mig et abonnement?

Du forpligter dig i bund og grund ikke til noget. Med et abonnement sikrer du dig en gennemsnitlig besparelse på 10% per måltidskasse. Hvis du ønsker at sætte dit abonnement på pause eller opsige det, skal dette blot ske senest 3 dage (72 timer) før din næste levering.

Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

Du kan til enhver tid opsige dit abonnement under ‘Mit abonnement’ på hjemmesiden. Ønsker du at opsige dit abonnement med øjeblikkelig virkning, skal du opsige dit abonnement senest 3 dage (72 timer) før din næste levering. Når vi har modtaget din opsigelse, sender vi dig en bekræftelse på mail.

Hvad hvis jeg bare vil prøve en måltidskasse, skal jeg så tilmelde mig et abonnement?

Nej. Alle måltidskasser kan altid bestilles uden at tilmelde sig abonnement

Kan jeg selv vælge kombinationen af måltidskasser på mit abonnement?

Når du abonnerer, indgår du i en sammensat kombination af vores restauranters måltidskasser. Første dag i måneden, kan du se her, hvilke restauranter du kan glæde dig til at modtage en måltidskasse fra. Du kan vælge mellem Signatur- eller Vegetarkassen og få den leveret hver uge eller hver anden uge. En måltidskasse består altid af 2 måltider til 2-3 eller 4-5 personer. Se madplan her:

Hvad gør jeg med mit abonnement, hvis jeg tager på ferie?

Du kan til hver en tid sætte dit abonnement på pause, hvis du er bortrejst eller ikke ønsker levering i en periode. Bemærk, at dette skal ske senest 3 dage (72 timer) før din næste levering under ‘Mit abonnement’, når du logger ind på hjemmesiden.

Skal jeg modtage mad hver uge med mit abonnement?

Nej. Du kan selv vælge, hvor ofte du vil have leveret din måltidskasse - enten ugentligt eller hver anden uge.

Hvad koster levering, når jeg abonnerer?

Du skal selv betale for levering af dine måltidskasser. Leveringen koster 39 kr. per måltidskasse, hvilket er en besparelse på 20 kr. sammenlignet med ikke abonnenter (59 kr.).

Hvad koster et abonnement?

Dit abonnement er prissat efter antal personer og frekvens af levering.

Du får måltidskasserne til en fast lav abonnementspris på 399 kr. for 2-3 personer og 665 kr. for 4-5 personer og er dermed sikret en gennemsnitlig besparelse på 10% per måltidskasse.

 

Måltidskasser

Hvilke typer måltider tilbyder Homeat?

Vi har samlet nogle af Københavns bedste restauranter og kokke til at forberede din måltidskasse, så vi tilbyder flere forskellige typer måltider. Du kan finde alt lige fra dine favoritretter i det mexicanske køkken, til ravioli, tagiatelle og andre italienske specialiteter. Restauranterne bestemmer selv indholdet af måltidskasserne, der vil altid være vegetariske muligheder. Uanset hvor du bestiller fra er der altid minimum 2 måltider som kan nydes enten som frokost eller aftensmad.

Jeg er ikke en ørn i et køkken – kan jeg finde ud af det?

Sagtens! Det kræver ingen ekspertise i et køkken at kunne forberede retterne. Der findes opskrifter og step-by-step vejledninger til alle måltidskasser som er nemme at følge uanset om man er en ørn i et køkken eller ej.

Skal jeg lave måltiderne i en bestemt rækkefølge?

Alle måltidskasser kan holde sig i minimum 3 dage. Ved levering / transport kan de holde sig i op til 3 timer ved stuetemperatur, men vores anbefaling er selvfølgelig at måltiderne kommer direkte på køl!
Det er derfor ikke vigtigt at du laver retterne i en bestemt rækkefølge - men vi anbefaler at man følger rækkefølgen af opskrifter da dette giver det bedste produkt og derved den bedste oplevelse.

Hvad hvis der er mad eller ingredienser jeg ikke kan lide eller tåle?

Du kan altid se hvad kasserne indeholder af råvarer og færdige produkter. Sådan kan fødevareallergikere undgå fødevarer, de er allergiske overfor. I nogle måltidskasser vil der være forberedt salsa, dressinger eller marinader som indeholder forskellige ingredienser.

Er du allergisk og i tvivl om hvorvidt din måltidskasse indeholder elementer du ikke kan tåle så spørg os endelig på support@homeat.dk eller på telefon 28 70 16 16.
Vi har desværre ikke mulighed for at lave særlige menuer tilpasset fødevareallergier.

Hvilke råvarer skal jeg selv have?

Det kræver ingen yderligere indkøb at forberede måltidskasserne. Vi har sammensat alle de ingredienser der er behov for, for at du kan få en madoplevelse på lige fod med den du oplever når du går ud og spiser. Det eneste vi forventer at du selv har er basic ingredienser som salt, pepper og olie (Stegeolie fx vindruekerneolie, solsikkeolie, rapsolie samt olivenolie)

Hvor meget skal jeg selv lave?

Restauranterne har håndteret alt det hårde arbejde og efterlader dig med den hyggelige afslutning i køkkenet. Alle retter kan tilberedes på under 30 min. Du skal blot lave de sidste forberedelser og 1-2-3 så kan du servere middag som på din yndlingsrestaurant! Ingen af forberedelserne kræver ekspertise i et køkken. Du kan se hvilke forberedelser der kræves af dig under hver måltidskasse.

Hvordan forholder i jer til bæredygtighed, kvalitet og madspild?

Alle måltidskasserne indeholder den mængde mad der skal bruges. Mængden er altså afstemt efter hvor mange måltider den skal dække. Der vil ikke være overskydende mad som ikke bruges og man undgår derfor madspild. Skal der bruges 5 tomater får du 5 tomater og intet går derfor til spilde i forhold til hvis du skulle ud og købe en hel bakke tomater.

Alle restauranterne er specialiseret inden for netop deres køkken og har gennem års erfaring optimeret deres retter med passion og højkvalitets råvarer. Ved bestilling af Homeat’s måltidskasser får du altså et måltid på niveau med et restaurantbesøg og med råvarer af høj kvalitet.

Derudover bruger vi miljøvenlig FSC-certificeret emballage, lavet af 100% genbrugsmateriale, fremstillet af komposterbare knuste sukkerrørsfibre eller transparent 100 % rPET.

 

Priser, betaling og gavekort

Hvordan kan jeg betale?

Du kan betale online med kort når du bestiller dine måltidskasser 

Hvad koster det?

Måltidskassernes pris varierer alt efter hvilken restaurant, der bestilles fra. De forskellige priser kan ses ved bestilling af måltidskasser.

Har I gavekort?

Det er muligt at købe gavekort til Homeat. Dette kan gøres her