Signaturkassen

  • DAG 1
  • DAG 2

Bistro panpans poke bowl med bæredygtig laks, syltet og frisk grønt

Opskrift og vejledning til Bistro panpans poke bowl med bæredygtig laks, syltet og frisk grønt
Forberedelse

Ris (1)

Laks (2)
Ingefær (3)
Lime (3)

Avocado (3)
Fennikel (3)
Peanuts (4)

Sammensætning

Chiliflager (5)
Ponzu (6)
Syltet rødløg (7)
Sesamfrø (8)
Chilimayo (9)

Det skal du selv have

Salt

(x) - find ingrediensen på billedet

Opskriften

Skyl risene i en si under koldt vand. Placer dem herefter i en gryde og hæld halvanden gang så meget vand oven i risen og tilsæt lidt salt. Kog ris i 10 min. ved svag varme. Tag gryden væk fra varmen og lad risene trække i 10 min. under låg. Hæld risene over i en skål og lad dem køle af.

Fjern skræl fra ingefæren. Hæld halvdelen af ponzu op i en skål. Riv limeskal og ingefær fint ned i skålen med ponzu. Rør det let rundt. Nu er din marinade klar.

Skær laks i mindre tern og vend det ned i skålen med ponzu. Vend rundt så alt laks er dækket af marinade. Sæt evt. laks på køl indtil du skal samle din ret.

Hak peanuts groft.

Skær avokado i tern og placer ternene i en skål. Dryp limesaft, salt og chiliflager over avokado og vend forsigtig så det hele er fordelt godt.

Fjern den helt yderste top af fennikel, skær den over i to på langs og fjern den hårde stok. Skær tynde snit på langs og snit den derefter fint på tværs.

Vend de afkølede ris med resten af ponzu og alt chilimayo.

Kom de cremede ris i bunden af en skål eller dyb tallerken. Fordel avokado, peanuts, syltede rødløg, fennikel og laks - drys til sidst med sesam.

Velbekomme!

Inspiration til anretning af måltidskasse fra Bistro panpan

Sprøde forårsruller med braiseret okse.
Serveret med ris, løg, tørrede blomster, sesam og ponzu

Opskrift og vejledning til Sprøde forårsruller med braiseret okse.  Serveret med ris, løg, tørrede blomster, sesam og ponzu
Forberedelse

Forårsrulle (1)

Ris (2)

Ingefær (3)
Koriander (3)
Lime (3)

Sammensætning

Ponzu (4)
Sesamolie (5)

Sprøde løg (6)
Tørrede blomster & sesamfrø (7)
Puffet gris (8)
Chilimayo (9)

Det skal du selv have

Stegeolie
Salt
Peber

Gode tips fra restauranten

Bedste resultat opnås ved at fritere dine forårsruller. Varm olien op til 175 grader. Fritér rullerne i cirka 3-4 minutter til de er let gyldne. Tag en tallerken med et stykke køkkenrulle på og placer forårsrullerne herpå når de tages op af olien. Har du ikke et termometer til at måle oliens temperatur med, kan du stikke træsiden af en tændstik ned i olien. Hvis det syder omkring den med det samme, så er olien varm nok.

(x) - find ingrediensen på billedet

Opskriften

Hæld halvdelen af ponzu op i en skål. Skræl ingefær. Riv limeskal og ingefær meget fint ned i den samme skål. Hak koriander fint, tilføj det til skålen og rør det hele sammen. Din ponzu dip er nu færdig.

Skyl risene i en si under koldt vand. Placer dem herefter i en gryde og hæld halvanden gang så meget vand oven i risen og tilsæt lidt salt. Kog ris i 10 min. ved svag varme. Tag gryden væk fra varmen og lad risene trække i 10 min. under låg. Hæld derefter risene op i en skål og med sidste halvdel af ponzu og alt sesamolie.

Varm ovnen op til 200 grader. Vend dine forårsruller i olie og placer på bagepapir på en bageplade. Giv dem cirka 12 min. i ovnen eller indtil de har en lys gylden og sprød overflade. Hold øje med dem under vejs!

Anret et par forårsruller på din tallerken og placer ved siden af risen. Top dine ris med puffet gris, sprøde løg og blomster.

Server ponzu dip og chilimayo som dyppelse til de sprøde ruller.

Velbekomme!

Inspiration til anretning af måltidskasse fra Bistro panpan